Tuesday, July 31, 2007

Återkomsten

Okej, tillbaks på jobbet. Började dagen med en dubbel dos vakenhetshöjande medicin importerad från den oreglerade apoteksnäringens förlovade land Spanien. Observera: det rör sig inte om amfetamin eller liknande, utan ett medel för narkoleptiker. Man blir inte psykotisk, utan bara väldigt pigg. Och glad.

Trots att jag i sann postironisk anda inte gör skillnad mellan å ena sidan äkta och å andra sidan syntetiskt framställd glädje kan jag inte annat än medge att pricken över i:t (i:et?) denna vecka skulle vara att toppa detta psykofarmaka-rus med en dos bekräftelse i form av att avfotograferas av Face hunter, som befinner sig i Stockholm för tillfället. Just idag är jag iklädd en rosa femtiotalsmönstrad skjorta, smala svarta hängslen, svarta (men ej lika smala) byxor med resår i midjan, samt ett par chockrosa lågskor. Jag gör mig dessvärre inte särskilt bra på bild, med eller utan fantastisk outfit, vilket gör mitt bekräftelsebehov en smula besvärligt.

No comments: