Monday, August 13, 2007

Sommarkack

P3 har ett program som heter Sommarkatt. Det framgår inte av vare sig programtablån eller påannonseringen, men jag hyser starka misstankar om att programmet är frukten av ett samarbete med Samhall, eller någon sorts särskola. Jag har ingenting emot efterblivna, och jag tycker verkligen att de också ska få göra radio. Men jag vill veta det innan jag börjar lyssna, så jag kan inta en överseende hållning och inte ta något på allvar.
I det senaste avsnittet ringde en lyssnare in och annonserade om playstationkompisar, helst tjejer, att spela med innan man gick ut på kvällen. Programledaren suckade och förklarade att det nog skulle bli mycket svårt, "för tjejer gillar inte att spela tv-spel. De sitter hellre vid ett bord och dricker vin och pratar, och kanske sminkar sig tillsammans, innan de går ut".
Du, 1800-talet ringde, och de... Äh, jag orkar inte.

No comments: