Saturday, September 22, 2007

Autismen

Igår var vi på fest i Teaterhögskolans lokaler. Jag hade fått för mig att det var Mimhögskolan som skulle stå för det, men det visade sig dessvärre bara vara mimlinjen. Men att det överhuvudtaget finns en mimlinje på en statlig högskola borde ju väcka anstöt hos varje förståndig människa. Det finns alltså ingen Mimhögskola, men det borde ju bara vara en tidsfråga...

Kvällen var en enda lång och tröstlös jakt på folk att tigga cigaretter av, och jag har aldrig varit med om att det har varit så här svårt! De med cigg i handen vände bara bort ansiktet när jag kom med mitt ärende. Värst var det när jag gick fram till ett gäng på kanske sju pers, och sporde "är det kanske någon här jag kan bomma en cigg av?". Ingen gjorde ens en ansats att uppmärksamma min närvaro, så jag fortsatte: "Jag kan tänka mig att suga av er allihop för en enda cigg!". Här tror jag någon skrapade med foten, men jag är inte säker.

No comments: