Wednesday, September 26, 2007

Drömmen om ett skämt

Det är ju så trist att höra om andras drömmar, men vi säger att det jag nu ska berätta hände på riktigt. Usch, det var hemskt! Jag var med min pappa på något slags kurort i Österlen (jag har ingen aning om var det ligger, kanske nära Göteborg?), och vi bodde i timmerstugor. Det fanns en stor och fin matsal med vita dukar på borden. Där satt pappa medan jag var ute på gården och plockade kottar. Plötsligt hör jag hur pappa börjar vråla. Ett primalskri som aldrig slutar. Han är utom sig av raseri, och ingen kan lugna honom. Jag går till receptionen och säger "Det verkar som att min pappa har fått ett nervöst sammanbrott", och får en suck till svar "Jo, och det är ju inte första gången idag...". Hela tiden är jag märkligt lugn och distanserad. Lite chipssugen.

No comments: