Tuesday, September 18, 2007

Jag drömde

Ni vet, man vaknar på morgonen och minns nattens drömmar med all önskvärd tydlighet. Men man kan ännu inte riktigt värdera dem, annat än att de var obehagliga eller inte. Jag drömde någonting ganska märkligt i förrgår natt (nej, jag ska inte tråka ut er med något långt och meningslöst nu, faktiskt) och insikten om drömmens betydelse har successivt växt inom mig. När jag vaknade tänkte jag "hm, ja det var ju en riktigt sinnessjuk dröm det där!", men utan att känna obehaget jag känner nu. Nu plågas jag av tankar av sorten "vad är jag för en skadad människa egentligen?", och "jag borde få behandling för det här!". Och snart kommer jag även tänka "varför i helvete skulle jag dessutom skriva om det på bloggen! Varför!?".
Men faktum är att jag drömde att jag hade samlag med en katt.

2 comments:

Anonymous said...

själv har jag bara drömt återkommande drömmar om exploderande berg, men en gång för ett par år sedan drömde jag att alla människor fick varsin häst, men den hästen var tvungen att gå runt med huvudet i en skokartong... vad kan man tänka om det?

E said...

Fullkomligt ointressant att tala om drömmar.