Monday, September 24, 2007

L.C.

Jag har en vän, och han är sjuk, mycket sjuk. Sedan tonåren har han av en för mig oförklarlig anledning närt en besatthet av en SO-lärare vi hade då. En lite rund, lagom obegåvad kvinna som mest var känd för att då och då brista ut i gråt iklädd en stickad tröja med elefantmotiv.
Besattheten är inte sexuell (vad jag vet), och den har heller inte tagit sig uttryck i några vidare kontaktförsök från hans sida. Vad han däremot gör, vilket går hand i hand med hans emellanåt lite passiva peeping Tom-personlighet, är att han skickar sina vänner mejl från adresser han öppnat under hennes namn. I mejlen skriver han att han (hon) är ledsen för alla kränkningar hon utsatte oss för i högstadiet, och att hon nu lämnat läraryrket för att arbeta inom turism.
Igår fick jag veta att han öppnat en Facebookprofil i hennes namn, och att hennes bror skickat en vänförfrågan.

2 comments:

Anonymous said...

Haha! Underbart. Varför händer inte sånt där oftare? Jag vet att någon har skapat en falsk Sofie på skunk, alltså, det var inte jag och jag vet inte vem det var. Väldigt passiv användare dock. Någon skapade mig, men orkade sedan inte värna om mig. Oj, nu fick jag lite känslan av att den där Sofie är lite som ett Frankensteins monster i den virtuella världen. Stackarn.

E said...

Sofie Fahrman, har du verkligen tid att gästblogga på arbetstid?