Tuesday, September 11, 2007

Pamfletten

Okej, nu skred jag till verket. Jag skrev en pamflett och skickade ut den med det interna faxnätverket. I den deklarerade jag:

1. Ett generellt och omedelbart förbud mot alla sorters toalettljud inom fyrtio meter från mitt rum.

2. Ett lika generellt och omedelbart påbud att all kommunikation med mig alltid, jag upprepar alltid, måste ske genom ombud.

3. Att ingen av dessa punkter, eller något annat jag gör, någonsin får ifrågasättas eller på annat sätt kommenteras eller vidarebefordras.

4. Samt att om något av dessa påbud och förbud skulle ohörsammas ska jag med omedelbar verkan sätta eld på kontoret.

4 comments:

salvada kant said...

Min hjälte! Fast den första punkten verkar lite paradoxal.

E said...

Det är däri detta nya skräckvälde har sin kärna: i bristen på konsekvens.

Internal server error said...

Men hur ska du orka kommunicera med alla de där ombuden...?

E said...

Jo, jag funderade lite på det. Men tanken är ju att ingen ska se det mödan värt att störa mig, med alla restriktioner.