Thursday, October 18, 2007

DV

I senaste DV finns en annons för Expressens satsning att ge ut fult inbundna litterära klassiker tillsammans med lösnummer. Bland annat ser man en bild på alla författare, uppradade som på ett klassfoto. Det är naturligtvis inte författarna själva då de flesta (alla?) är döda idag. Expressen har istället anlitat en casting-agent som valt ut folk som liknar författarna. Denna casting-agent har tyvärr gjort ett dåligt jobb. Oscar Wilde ser ut som en grottmänniska med alldeles för tätt mellan ögonen, och en tom men samtidigt aggressiv uppsyn. Vad gäller Kafka är jag inte säker, men det ser ut som Peter Wolodarski. Fast lite knubbig.

5 comments:

Hydrabase said...

Haha, älskar när folk ska likan någon annan och de inte alls är likt. Det blir som ett fult syskon istället.
Och..vet inte om jag har missat något..men "lösnummer". Är kvällstidningar inte alltid lösnummer? (ok, jag är retlig idag)

E said...

Äh, det är bara jag som är lite akademisk medelklass. "Lösnummer" är ju så... riff raff, liksom.

Hydrabase said...

Du har rätt! riff raff..

salvada kant said...

Ja! Jag har också skrattat åt bilden.
Så usel. Psykofarmaka.

Karin Ch said...

När det gällde Kafka och Wodolarski tänkte dom säkert "jude som jude" de jävla krypto-fascisterna...
;)