Thursday, October 11, 2007

Brev till Bilda Bostad

Hej,

jag fick idag ett brev med information om bostadsrättsombildning från er. Som jag förstår är detta ett projekt som i samarbete med Stockholms stad vill informera om hur det går till att ombilda sin hyresrätt till bostadsrätt.

Informationsfoldern jag fick var mycket pedagogiskt utformad. Det fanns beskrivningar över ombildningens olika steg, och man kunde läsa om människor som ombildat och berättade hur det blivit efteråt. Det fanns till och med en ordlista över termer som har med ämnet att göra.

Tyvärr verkar det ha blivit något fel någonstans, antingen i postsorteringen eller i ett tidigare skede. För av all information jag tog del av behandlade ingenting de negativa konsekvenser en bostadsrättsombildning kan ha på dels den som fortsätter att hyra sin bostad, dels den som köper loss den. Jag vet att det finns dokumenterad forskning på detta område, och jag kan inte tänka mig att det handlar om något annat än ett slarvfel från er sida att ni glömde bifoga även den informationen.

Jag ser fram emot att motta denna ytterligare info från er, samt ett svar på detta mejl.

Mvh xxx xxxx

8 comments:

Internal server error said...

Hetere inte "de negativa konsekvenser en bostadsrättsombildning kan ha FÖR"...?

/Semianalfabeten

E said...

Ja, det här var ju inget vanligt blogginlägg. Det var ett, vad ska vi säga, pavlovskt experiment för att testa i vilken utsträckning du kunde kontrollera den här betingade reflexen som är en av anledningarna till att du så sällan får följa med ut.

Internal server error said...

Seså, inte sura nu. Du är sannerligen inte ensam i den s.k. bloggosfären om att ha det svårt med prepositionerna.

E said...

Vad trött du är.

Internal server error said...

I'm trött and I'm proud! Trött är det nya svart!

E said...

Tönt är det nya du.

Anonymous said...

Detta brev ar sa Ignatiusianskt.

E said...

Och jag har inte ens läst den där boken! Jag har det i mig helt enkelt. Den sura gallan.