Thursday, October 11, 2007

IMG

Ibland hittar man bilder som talar till en. Den här bilden till exempel,



den säger ÅNGEST med en jobbig röst. Usch, där är du, du känner ingen och du har inga pengar, och du vet inte ens vad stan heter eller hur du kom dit. Men du ska uppträda med en sex timmar lång monolog i den där byggnaden, och om du inte ställer upp bryter tredje världskriget ut. Men håller du monologen (som för övrigt ska behandla dina jobbigaste sexneuroser, och publiken består av åttio tusen kloner av din mor) kommer inte världens samlade bestånd av beta-blockerare hindra dig från att utveckla diabetes av obehag.


Skivomslaget nedan visade jag för min vän A, som omgående sammanfattade sina intryck med:

- Ren ondska.




Men den här bilden vet jag inte riktigt vad den säger. Eller, jag vet precis vad den säger. Den är från wefeelfine.org, så min hjärna har inget med saken att göra, även om jag gillar den förstås.

No comments: