Saturday, October 20, 2007

Lys på din vej

Nu blir det fotoblogg! Det är så mycket jag vill säga, men verben sviker. Vi börjar med ett tillägg. Min stil för h/v 2007 har reviderats en smula. Vad jag tänker nu är något lite mer domesticerat, familjevänligt. Mer varm choklad med vispgrädde, mindre truckerhora och fultjack alltså.

Jag såg en gammal bild i senaste Se & Hör på prins Joachim och Alexandra. De hade stickade tröjor i brunt, beige och kanske en skvätt rött/grönt. Fotografen hade placerat dem vid ett fönster, och vintersolen lyste upp deras av kärlek redan upplysta ansikten. I fönstret låg en trött cockerspaniel vars päls gick i samma färgskala som tröjorna. Hela bilden andades 1995.

Jag kan inte hitta bilden, trots att jag letat över hela internettet. Och det grämer mig att jag inte fotade den i tidningen, för jag hade ju kameran med mig. Nåja. Bilden under är ju inte ens i närheten av den jag beskrivit ovan, och det ställer stora krav på era associativa förmågor, samt att ni har referenserna under kontroll.

7 comments:

Lars M said...

Vad heter snubben som på nådig befallning överlämnar överlämnar ett papper? Han är väldigt lik W Charpentier som är doktorand i littvet vid SU. Du vet väl vem jag menar?

E said...

Jag har ingen aning, den institutionen har jag skytt som pesten. Trodde det var jag, men jag har alltså uppenbarligen aldrig träffat A och prins J.

Annars tycker jag det liknar en ung Mikael Söderlund.

Anonymous said...

1. det gläder mig att du läser Se&Hör (notera: inga mellanslag).

2. jag har det här åt dig:
http://biphome.spray.se/eliasb/joachim2.jpg

E said...

Du har narurligtvis rätt vad gäller mellanslagen. Nåja. Man kan inte vara bäst på allt, jämt.

Bilden får jag inte upp. Det är säkert jobbdatans fel.

E said...

Och så stavade jag fel också. Jag orkar snart inte längre...

Anonymous said...

underligt, men om jag ger dig den här då?
http://bp1.blogger.com/_3iYXc8JCFT8/RxyHXiZ9r7I/AAAAAAAAAZg/hTd5Yj5WP2M/s1600-h/joachim.jpg

(japp, detta är viktigt).

E said...

Du är en ängel! En jävla ängel, Elias. Jag blir rörd till tårar.