Sunday, October 28, 2007

Summering

Detta gjorde mig ledsen igår:
  • Den första reaktion jag fick på min JT Leroy-outfit var en "vad ska det där föreställa"-blick från någon arbetare i kloss-skor och dött ansikte.
  • Buffén var nästan slut när vi kom.
  • Det var för mycket kreti och en inte obetydlig mängd pleti på festen.
  • Jag missade Booka Shades In white rooms. Istället stod jag i toalettkön och lyssnade på ett gäng tjejer tjafsa om vem som var först.
  • På dansgolvet fick jag frågan: "Vad skulle hända om jag ryckte av dig peruken?". Jag svarade: "Jag skulle ställa till med en scen!". Vad jag borde svarat: "Du skulle förvandlas till historiens tråkigaste människa!".
  • En tjej överdoserade på toaletten, och när vi burit ut henne och jag ringt ambulans började folk bära in henne i en taxi. "Men ingen taxi, jag har ju ringt ambulans!" sa jag, varpå någon svarade: "Har du ringt ambulans till en svartfest, din jävla idiot!". Jag lyckades få dem att vänta på ambulansen, men allt jag kunde tänka var hur jag ville ta den där nertjackade idiotens huvud och krossa det mellan två gatstenar.

Detta gjorde mig glad igår:
  • En tjej som kom samtidigt som vi dansade en så infantil och obekymrad dans att jag blev öm om hjärtat. Nu är jag inte den som förespråkar galen och crazy dans, det här var något annat. Själva motsatsen till sexig och självmedveten var hon.
  • Det var bra musik.
  • En svettig skäggbög kom fram och frågade om vi inte kände varann. Att han såg ut som en lastbilschaffis gjorde allt så mycket mer symmetriskt.
  • På hemvägen åt jag en jättegod falafel med min vän A.

14 comments:

salvada kant said...

Vilken tur att inte någon med dött ansikte + kloss-skor fattade!
(Annars är dött ansikte & kloss-skor generellt en look jag wholly approvar of.)

E said...

Inte jag. Kloss-skor tänker syrran är så praktiskt för "de får resten av mig att verka så nätt!".

Internal server error said...

Men det var ju evigheter sedan! Tänk att du alltid ska dra upp det där gamla lösryckta citatet. Jag var ju full. Kan ha varit iallafall.

Anonymous said...

Förlåt, men "Har du ringt ambulans till en svartfest"?! Det känns tryggt att en del människor vet hur man prioriterar här i livet.

E said...

Jo, det var ett lyckopiller att höra honom säga det.

Internal server error said...

Undrar förresten vad det var för typ av blick den där kloss-skoarbetaren fick av dig...

Karin Ch said...

Vad är kloss-skor? Buffalo? Släng ut en hjälpande (sån där "öglad" metallstång de har på badhuset när ungar skall lära sig simma 10 meter i 25-metersbassängen)-stång och dra en skodon-illitterat i land!

Eller är det såna man (jag och nadra mid-70-talister) hade -88? Med rutig rosett? Herregud, så gamla e ni välan inte!!!!

Anonymous said...

Svartfest-kommentaren var pure evil. Vilken jävla jubelidiot.

Kloss-sko?: http://img.photobucket.com/albums/v374/linila/str.jpg

Eller såhär?:
http://www.dinsko.com/imagesShoes/Large/224362.jpg

E said...

Ha ha! Visst, mest som första bilden. Men i syrrans fall ännu lite klossigare. Typ:

http://www.nordiskamuseet.se/Upload/images/1007.jpg

Eller varför inte:

http://www.nordiskamuseet.se/Upload/images/1008.jpg

Anonymous said...

När det stod nordiska museet i länken så anade jag att det var nåt lurt.

Anonymous said...

Aha kloss-skorna... Men jag tycker de med höga klackar ser riktigt nätta ut jämfört med andra klossar jag sett. T ex såna man hade i slutet av 80-talet... men men jag får väl ge mig ;)

En person som verkligen inte är en kloss-skomänniska är Charlotte Perelli. Vad heter motsatsen till klo-sko. Rem- och lamellsko? Slingsko? Lövtunnt fotunderlägg?

Anonymous said...

Klo-sko? haha.

E said...

Nu var väl inte tanken att vi skulle snöa in oss på det här med kloss-skor... Vi borde väl kunna använda våra samlade 40.000 högskolepoäng till vettigare saker!

Karin Ch said...

Förlåt. Jag försökte bara tränga mig på för att få en syl i diskussionen. Nä, här skall inte skrivas något mer. Det är TACKEN! Föreställ dig nu att jag är som ett av Herr Kantarells talrika barn. Jag sitter i backen, med kantarellhatten nerdragen över min lessna tryne och gråter bittert, hulkar så att maskrosorna klibbar ihop av mina tårar.
hehe