Sunday, December 16, 2007

I'm in luv

Efter Salvadas inlägg där hon liknade Erin O'Connor vid en snygg Charles Hawtrey var jag såklart tvungen att googla honom. (Salvada är mitt universitet för övrigt) Jag hittar en bild på honom och följer länken till något slags nätuniversitet. Där har de lagt upp en massa handkolorerade foton på engelska skådespelare från tiden innan ljudfilmen. Antingen har jag feberyrsel eller så är de här bilderna helt fantastiska. Det kan naturligtvis vara så att jag både har feber OCH att bilderna är underbara. Många bilder är det, här är några:

F. Collingbourne i filmen San Toy


Charles Groves i filmen The Elder Miss Blossom


Weedon Grossmith i filmen The New Boy


Jessie Bateman i filmen The Man From Blankley's

4 comments:

Internal server error said...

Vilka korta ben de hade, karlarna. Innan ljudfilmen.

Anonymous said...

Bilderna ar underbara OCH den oversta ar Chloe Sevigny eller hennes Brittiska dubbelgangare fran forna dar.

E said...

Jamen visst är det! Nu när du säger det.

Snart ses vi.

Anonymous said...

mycket intiresno, tack