Saturday, December 1, 2007

Omslag 9



Imorse (14.05) svepte jag två snabba resorb, gjorde 40 armhävningar och sjöng Amazing grace till ljudet av min ständigt ringande telefon. Sedan åkte jag till Tumba och skivbolaget Häpnas minifestival i Botkyrka konsthall. Islaja satte mitt hjärta i brand med sin finska loop-elektronica. Hela tillställningen ackompanjerades av gråtande spädbarn med stora hörselskydd samt gläfsande hundar av oklar ras.

Dagens omslag, det sista i ordningen, är en bok jag fick i present av en av mammas vänner när jag tog studenten. Jag hade spelat ett högt spel inför honom, och det fick jag sota för. Han gav mig boken och med ett snett leende sa han "du kan väl ringa mig när du läst den, så kan vi snacka lite" när jag med fuktig panna bläddrade igenom den nervöst. Teckensnittet som möter en där är Courier, och man får känslan av att Jaynes skrivit direkt på boksidorna med en gammal Facit.

4 comments:

Internal server error said...

Idag kopte jag tva behaar pa Victorias Secret, och en julklapp till dig!

Anonymous said...

Och jag har en hel sack med klappar till dig! (Hint: En har namnts pa denna blogg!)

E said...

Jippi!

Karin Ch said...

vad handlar boken om. pardonnez-moi, men jag kan inte lista ut det med ledning av titeln.

ångestframkallande och snyggt omslag dock.