Thursday, February 14, 2008

-

Kan inte lyfta armarna över huvudet. Har en sådan förskräcklig träningsvärk. Har varit uppe flera nätter i rad och tryckt mot väggarna. Det är så besvärligt! Grannarna trycker på från andra hållet, och de är så många fler! Jag har skrivit till Stockholmshem om detta men får inget svar.

Jag tänker på Jessie Bodson. Jag tänker på den vackre Jessie Bodson som spelade Reggie i Drama at Peckerville High, tidigt nittiotal. En trulig skolkare som med den trulige skolkarens charm kunde charma miss Bennet att se mellan fingrarna när han istället för att gå på geografilektionen tog med sig Veronica på sin mc till utkiksplatsen på toppen av Podder's hill. Där låg de och hånglade tills Veronica måste hem till sina oroliga föräldrar (som hade en betydligt mer passande måg in mind i jocken Lance, skolmästare i femkamp).

Jag tänker på Reggie idag. Jag tänker på Reggie som dog när han kraschade sin motorcykel i en bergvägg efter ett uppslitande gräl med sin true love Veronica. Jag tänker också på Veronica, som gifte sig med en mormon och fick tolv fula barn. Och jag tänker på Lance, som dog i AIDS.

3 comments:

Anonymous said...

Jag träffade faktiskt Jessie i Blomstermåla när han turnerade med Vargtass från McCahans. Det var -91 tror jag och jag var där på ett konvent för hobbybegravningsentreprenörer.

E said...

Jag skulle vilja höra mer om det mötet.

Anonymous said...

Hallå! hallå!, usch vad det ekar här...