Friday, February 29, 2008

Waife

Imorse upptäckte jag på det mest förödmjukande av sätt att mitt SEB-konto övertrasserats, igen. Jag skulle köpa en kanelbulle på Pressbyrån av hon den där tjejen som när hon talar engelska säger "ser-vetts" om servetter. Kortet studsade och jag kände skam. Eftersom jag numera rationaliserar bort frukosten för att komma i tid till jobbet är jag väldigt hungrig nu. Det känns i bihålorna. Jag smyger fram och tillbaka till fikarummet och äter wafers. Hushållswafers heter de dessutom. Och ett mer prosaiskt prefix kan man ju leta efter. Vad handlar det om? Kände Göteborgskex att de var tvungna att ta ner wafern på jorden? Wafern hade tagit steget in i finrummet, och det gillade inte Göteborgskex. "Wafern ska tillhöra folket, så är det bara!", beordrade verkställande direktörn och såg samtidigt till att öka mängden stärkelse i kexen.

1 comment:

Internal server error said...

Så går det när man är besinningslös och köper tre exakt likadana lampor på IKEA.

Och kanelbulle till frukost? Du är vad du äter!