Sunday, June 10, 2007

Festligheten

Igår var jag på Kruthus-fest. I baren stod en Volvo från 80-talet som under kvällens gång blev allt plattare. Runt halv fem-tiden försökte några hurtiga ungdomar välta den, över mig komiskt nog. Jag tror att den stackars bilen fick klä skott för det olyckliga faktum att det INTE GICK ATT FÅ TAG PÅ VATTEN I HELA LOKALEN! Eller, det gick, men då var man tvungen att stå i toakö i sex tusen år. En toakö som dessutom bestod av människor som svimmade och var tvungna att bäras ut med jämna mellanrum. Vid ett tillfälle av överjordisk törst gick jag fram till två ungdomar och lovade dem varsin öl om de fyllde mitt glas med vatten.

Kl 06.37 står jag vid grillen på Hornsgatan och väntar på min 90-grammare (utan ketchup!) när grillmännen plötsligt stänger luckan och släcker ner hela stället. Jag hinner precis börja fulgråta innan jag inser att detta är en så kallat "practical joke", en nödvändighet för folk som arbetar 40 timmar om dagen med att servera berusade människor.

No comments: