Friday, September 7, 2007

Jag och apan

Jag är ledsen, det är mitt i natten och jag har druckit alkohol. Men den här bilden har distraherat mig så länge, så länge.



Den är så efterbliven. Jonas Leksell är så efterbliven. Och det är så oändligt efterblivet att apan till vänster i bild kommer ha mitt jobb på måndag!
Jag tittar på apan och kan inte låta bli att skratta, så efterbliven ser den ut. Men så tänker jag på min försörjning, och genast blir jag sorgsen till mods.

Titta på apan mina vänner, titta noga på apan. Det är i själva verket jag i färd med att knyta ihop mina dagliga tolv minuter av arbete, fotad av en webcam.

5 comments:

Anonymous said...

Har tittat noga på apan. Tyvärr är jag tvungen att scrolla bort bilden nu eftersom jag skrattar så mycket att jag spottar ut min frukost över tangentbordet varje gång jag tänker att det är du framför webcamen.

Jonas said...

när jag jobbade som vikarie på en skola för några år sedan trodde de flesta av barnen att jag på riktigt var jonas leksell. så lika är vi tydligen. så vi är nog rätt lika varandra, du och jag.

E said...

Fast jag är mest lik apan, dessvärre.

Anonymous said...

Hahaha sluta, snälla, det gör ont att skratta så mycket! Tittar på bilden och tänker mig att du scrollar ned i ett Excel-dokument med dina långa håriga fingrar. Om ett ögonblick kommer du att sträcka ut tungan och slicka bort resterna av lunchen från läpparna och smacka förtjust. Nej, nu måste jag gå och kräkas av skratt, sen kaffe.

E said...

Ja det är inte klokt vad imbecill jag ser ut på den där bilden!