Monday, September 17, 2007

Kända män jag sett idag:

1. Lars Ohly

2. Jonas Thente

3. Kornél Kovács

Ohly hade helt klart fulast outfit. Den var så bland och arbetarklassromantiserande generic att jag knappt minns den. Däremot hade han en mycket sund färgton i ansiktet, rosiga och lite glansiga kinder. Hans sinnesstämning var emellertid en smula dyster.
Betyg: 3
Kommentar: Man ska inte begära för mycket av psykiskt sjuka människor.

Thente däremot var helt klädd i svart. Jag tror faktiskt aldrig han någonsin burit något annat än svart. Det skulle i så fall vara blöjorna jag såg honom i på Berghain i somras. Ansiktet var kritvitt med en mycket svag ton av hudfärg. På näsan hade han ett par ursnygga Ray-Bans, som dessvärre inte kunde dölja att han har norra Europas bredaste käkben. Han såg överlag skrämd ut.
Betyg: 4
Kommentar: Att döma av hans ansiktston var han första gången utomhus sedan i mars, och det måste väl uppmuntras?

Kovács kom gående i rask takt iklädd en grå rock. Han såg pigg och nykter ut, och hans ansikte var mycket kontrastrikt, med allt mellan en benvit panna och dovt lila ringar under ögonen. Humöret var uppåt, vilket förtog helhetsintrycket.
Betyg: 2
Kommentar: Det går inte att springa omkring på stan och se glad ut.

Vinnaren är följaktligen Jonas Thente, och priset blir väl en hora i Second life. Grattis, Jonas!

2 comments:

salvada kant said...

"blöjorna i Barghain" = haha. Och av någon anledning känner jag ett tvångsmässigt behov av att skriva "kanonerna på Navarone" efter det. Disturbing. (Och titeln på din autobiografi skulle kunna vara klar.)

E said...

Du borde tala med någon, Salvada.