Thursday, October 11, 2007

Blodskam

Min syster tyckte det var synd att Astrid Lindgren inte fick Nobelpriset i år heller. Akademien borde lyssna på vad vi vanliga människor tycker, säger hon. Nu kommer hon så klart invända och säga att det var ett skämt, men det är dessvärre en lögn. Jag känner henne, och oftare än sällan har jag konfronterat henne med att hon borde läsa lite bra böcker. Och då har hon med en min av hopplös imbecillitet hållit upp en Allers och sagt: "Men det gör jag ju! Eller...?".

2 comments:

Internal server error said...

Nädu, E. Du kommer aldrig att få mig att läsa "Män är från Mars, kvinnor är från Venus". Jag vet att du håller den högt och att den förändrat ditt liv, men det kommer bara inte att ske. Du måste acceptera det.

E said...

Slå inte hål på den enda dröm jag har kvar, människa.