Friday, October 5, 2007

How insensitive

Jag sitter och torkar ilsketårarna lite diskret på ett fredagstomt kontor. För mitt slösurfande landade mig här: dagens känslostorm. Hoppas inte Strage missar den här. Måste kanske tipsa.

Är ganska kär i Sinéad. Jag skulle vilja bo ihop med henne någonstans på den irländska heden. Hon har en stor stickad tröja i någon naturfärg, bruna manchesterbyxor och gummistövlar. Och jag har väl ungefär samma outfit. Någon fin brosch på tröjan kanske. Vi hugger ved tillsammans, och tar långa promenader mellan byarna. Ibland uppträder vi på puben. Och jag spelar på pianot eller tramporgeln.

Men förmodligen skulle det lantliga lugnet göra henne hypoman och aggressiv. Och jag skulle väl falla ner i en tyst och deppremerande katatoni av internetbrist. Och bristen på rejv. Men jag skulle ändå vilja försöka.

5 comments:

Anonymous said...

Herregud, så fullkomligt heartwrenching. Nu vill jag ställa mig på balkongen och skandera, majestätisk och skör på samma gång. Fast jag tror inte throngen nere på Vantörsvägen skulle vara särskilt intresserad.

E said...

Majestätisk och skör, det är vackert.

salvada kant said...

Alltså. Jag bidar min tid.
Jag hittar ingen lämplig angreppsvinkel på det här.

E said...

Din tillvaro är en kampf, Salvada.

salvada kant said...

Right ho. Måste bara identifiera en slutgiltig lösning. Natti.