Wednesday, October 24, 2007

Laura

Igår natt satt jag uppe och såg Inland Empire. Och jag säger som när jag och mamma hade varit och sett Jurassic park på Filmstaden Sergel: Det här var den bästa film jag sett!

Hur det än må vara med den saken har jag skäl att tro att jag fick en liten psykos under nattens gång. Ni vet, man skiljer inte mellan dröm och verklighet, man ser Laura Dern fulgråta i hallen, man är Laura Dern och pratar med tidningsutdelaren genom brevinkastet.

- Det lyser fan alltid inifrån din lägenhet när jag kommer med tidningen.
- Det är för att jag ska kunna skydda dig! Jag har kokat te!
- Gå och lägg dig nu.
- Vänta, gå inte...! Jag jobbar också med papper...

5 comments:

Karin Ch said...

hej du, det var inte dej jag menade med länk-piken. Du har annars en mycket trevlig blogg!

ramble on som led Zeppelin sjöng!



(oh inland Empire. kommer oxå att älska den. )

E said...

Usch då. Om det verkade som att jag trodde det får jag skylla det på min tilltagande efterblivenhet.

Anonymous said...

Schyssta säg att det där var en verklig konversation! Jag väntar fortfarande på att få byta ett par väl valda ord med tidningsbudet i min trapp.

E said...

Se filmen så förstår du. Du kommer förstå allt!

Karin Ch said...

ja dialogen var så jävla fin!!! jag såg den framför mig. briljant.