Tuesday, October 23, 2007

Nothing succeeds like excess

"Agneta" kom in en stund senare och sporde:

- Hur många lådor med registerblad ska jag beställa?

Jag lutade mig bak i stolen samtidigt som jag långsamt svängde runt och tittade på henne. Jag anlade en tankfull min och funderade.

- Tja... Kanske sex hundra tusen?
- Ehh, jag tänkte nog runt fyra, eller fem högst...?
- Nämen snälla Agneta! Nu måste vi nog...

(Och här reste jag på mig, la armen om hennes axel och ledde henne ut ur mitt rum)

- ...prata lite du och jag.

3 comments:

Lars M said...

Så här är det, vi måste flytta ihop igen. Hos dig eller hos mig?

E said...

Kommer jag få sova ifred den här gången, Lars? Du vet att jag behöver min skönhetssömn.

Lars M said...

Ja, vi är ju för gamla for sånt nu. Det hörde ungdomen till, se bara vad som hände med brokebacksnubbarna!