Tuesday, December 18, 2007

...

Det är inte svårt att skriva om roliga saker, eller att skriva om det banala och alldagliga så att det blir komiskt. Det är i själva verket ganska lätt. Vad som däremot är svårt, och fyllt av en massa fallgropar, är att skriva om saker som verkligen betyder något. (Och vad det är kan jag inte redogöra för.) Ett ord för mycket och det man skriver om blir tomt och alltför generellt. Sedan kanske allt är generellt, i stort sett. Men så känns det ju inte alltid. Och det är kanske inte säkert att man aldrig får falla i det där fallgroparna, men det kräver ett stort mod, och en viss abandon. Det har inte jag.

Fast sedan kanske det kommer fram på andra sätt.

4 comments:

salvada kant said...

vykort eller nåt, kanske.

E said...

Mm, fast jag har inte din adress.

hillevi said...

Eftersom jag är inne i ett eftertänksamt mood och ämnet berör mig, måste jag bara säga: ja (svårt), och ja (kommer fram ändå). Och jag förstår precis.

E said...

Tack, Hillevi.