Sunday, December 23, 2007

He's on the phone

Mitt i förtid exekverade nyårslöfte har visat sig vara bland det smartaste jag gjort sedan jag gav upp det här med en frisyr. Obehaget försvinner när man konfronterar det, omfamnar det. Sedan kanske det förs över till någon annan. Summan av allt obehag är uppenbarligen rätt konstant. Men låt mig bara säga att det finns bra och dåligt obehag. Förvirrande nog känns de precis likadant. Men man får tänka på det. Till vidare ger jag er en visuell representation av obehagets själva motsats. Här vill jag vara, hela tiden:

5 comments:

salvada kant said...

bra.

salvada kant said...

...menar du moas födelsedag?

E said...

Det stämmer.

Moa said...

Haha! Intertextualitet! Tyvärr kan jag bara uttrycka mig i enstavigheter, jag har druckit grogg och spelat vändåtta. No joke. Hoppas att du får en fin jul utan något som helst obehag. Verkligen.

E said...

Tack för det, Moa. Och detsamma!

Men som vanligt har jag ingen aning om vad Salvada menar. Jag är helt allvarlig. Hon är en gåta för mig.