Friday, December 21, 2007

Hårda ord

Jag hade just ett jobbigt gräl med en kollega. Hon kom in med en pärm jag ordnat och frågade hur jag hade tänkt. "Det är mycket enkelt" svarade jag och förklarade. Nu är det dessvärre så, att mellan en smart design och en smart produkt står alltid användaren själv. I det här fallet mina kolleger som inte bryr sig om den strikta ordning jag försöker upprätthålla. Jag och min kollega talade förbi varann, vi var bundna av meningslös prestige. Jag blev upprörd. Jag blev det därför att jag insåg att mina idéer om katalogisering inte var någonting värda om jag inte kunde förmedla hur man skulle använda sig av dem. Jag bor i ett elfenbenstorn.

11 comments:

Anonymous said...

du kanske kan ge henne en manual i kulklapp

E said...

That's it. Nu måste jag disabla anonyma kommentarer.

Eller:

uuuuttt, subbbaaaaa, ja, de e ditt rätta namn!

E said...

Det är så KUL att dina små äckliga gemener give you away, so very very much.

Anonymous said...

"It's all up here...!" och sedan bli upprörd och klaga på osmarta användare = roligt.

E said...

Ja, jo. Katalogiseringen finns bara i mitt huvud, och ingen har nyckel dit! *emokid_93*

Anonymous said...

Jistanes vad du blev arg pa den dar anonyma! Vad har jag missat?

Internal server error said...

Bråka om pärmar, ska det vara nåt för en intellektuell människa det?

E said...

V: Du har missat väldigt mycket. Det kommer ta tid det här. På tisdag börjar vi, ok?

ise: Jag må vara en kvasiintellektuell emokid_93, men härinne klappar en möglig svart sten.

Internal server error said...

Och som den klappar sedan!

E said...

Jag har sån ångest över skinkan! Allt kommer bli förstört!

Internal server error said...

Seså. Åk till CityGross imorgon så kommer allt att ordna sig. Och köp en färdigkokt för guds skull.

Nej, du får inte be mamma skjutsa dig.