Friday, December 21, 2007

Skinkan, del 2

Jag har av min stränga syster nu fått klara förhållningsorder:
  • Jag får inte ge upp skinkuppdraget på det att hela julen som vi känner den nu vilar på mina veka flaskhalsaxlar.
  • Jag måste imorgon utan knussel bege mig till kommungränsen vid Kungens kurva och inhandla en av samma syster utpekad skinka.
  • Under denna strapats ska jag ha på mig ett par nyinköpta kloss-skor i brunt läder. Fötterna måste peka inåt när jag går och i handen måste jag hela tiden hålla mitt laminerade SL-kort i en stel hand.
Okej, den sista punkten stod jag för.

8 comments:

Internal server error said...

Tro inte att jag tänker stå där på CityGross imorgon och peka på en skinka. You're on your own.

E said...

Va? Det här var en obehaglig överraskning. Jag är mycket nära att ringa mamma nu.

salvada kant said...

du måste upprepa nåt hela tiden också, typ "kort-långa, lång-korta" eller nåt, och smacka med läpparna.

E said...

Mm, precis. Inget aggressivt, eller ens PA. Kanske undvika att trampa på strecken mellan gatstenarna?

salvada kant said...

och gallskrika och fäkta med armarna när du inadvertently gör det. pusha folk åt sidan och flailingly springa därifrån

E said...

Typ fastna i något med jackan. Inte komma loss, inte låta folk hjälpa en. Bara yla. Till slut kommer man loss och springer därifrån med utställda underben.

salvada kant said...

åh! kindred spirit. vi har samma bakgrund, du och jag

Anonymous said...

E, du gar verkligen igenom nagon (nagot? jag har glomt vad vi (du) bestamde oss for!) slags Ignatius Reilly-fas. Komplett med flaxande oronlappar och allt. I like it. Men sa har jag ocksa alltid alskat Ignatius som en bror.

PS: jag ar sa bakis.