Monday, December 3, 2007

The Mag

Gud, jag glömde nästan berätta. Vi hade begravningsfika för Maggan idag. Tjejerna hade köpt tigerkaka och värmeljus, och det var riktigt mysigt i fikarummet. Vi lyssnade på valsång och The Boppers som var Maggans favorit, och intet öga var torrt när vi tittade på videon hon spelade in från semestern i Alingsås. Jag hade förberett ett litet framförande. Ställde mig på bordet med min bandspelare med komp på en kassett. Inför alla Maggans kollegor sjöng jag Chris Lancelots vackra Inga kan älska som vi, och jag kände att det var mycket uppskattat. I mitten på låten ville jag ge något av mig själv till framförandet och rappade lite:

Maggan is sleeping with the fishes, while I am sleeping with the bitches!

Och här gjorde jag en sådan där svepande hiphop-gest för att inkludera mina kollegor i budskapet. Sedan var det en lång instrumental bit, så då dansade jag en suggestiv dans med mina långa sjalar. Här började jag bli lite andfådd, och halkade till lite och råkade trampa på tigerkakan. Jag vet inte riktigt hur avslutningen blev, för så inne i musiken var jag ärligt talat.

4 comments:

Anonymous said...

Allt var mycket bra, fast... valsång, var inte det att ta i? Äh jag vet inte. Carry on.

E said...

Jo, det var nog lite over the top. Blev så till mig. Kanske The Boppers istället?

Karin Ch said...

det ser så tomt och slokörat och loseraktigt ut att jag skriver en massa kommentarer här som inte besvaras så jag slutar med det nu


hejdå

*passivt sorgsen*

Anonymous said...

Du ar vacker nar du dansar.

Jag vill nu redan bestalla en sjaldans som pa alla vis ska beskriva allas var hjartesorg, att framforas vid (pa?)julbordet.

Tack pa forhand.