Wednesday, December 5, 2007

Min syster

tog sig samman i New York. Det var mig veterligen första gången. Men hon sa att hon inte kände något. Visserligen hade hon glatt utropat "Vart ska vi gå nu?!" när de stapplat ut från ett indiskt kollektiv klockan sex på morgonen. Innan hade hon dansat en eldig dans med allihopa. I vanliga fall hade hon stått och hållt i sig i en stolpe:

- Är du trött, syrran?
- Jag är så himla, himla sömnig... Gjorde jag bort mig?
- Närå.
- Alla hatar mig va?
- Ja, faktiskt.

Nej, det gör de faktiskt inte. Men jag tror att just att ta sig samman kan vara knarket för henne. Gud vad min blogg har blivit ful. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Någon som hänger med till Skövde?

9 comments:

Internal server error said...

Hmm, "eldig dans"? Nja. Svajig snarare. Men jag bröt arm med en kille och vann. Fick hans nummer faktiskt. Och sen höll jag mig i en stolpe.

Anonymous said...

Jag var den stolpen. Rasande slapade jag systern genom natten langs tredje avenyn medan jag gapade okvadningsord at henne.

Men innan detta stolpande var natten vacker, vi dansade disco hemma hos en indier vi aldrig vetat namnet pa. I timmar.

salvada kant said...

Jag tycker att din blogg är snygg. Det blev fint.

Anonymous said...

Jag är besviken! Här är man borta typ ett dygn och så är inget som förr när man kommer tillbaka! Detta är gravt ångestframkallande och jag tror att det krävs kokain för att kurera mitt tillstånd.

Internal server error said...

Och inte vilken disco som helst. Ken Laszlo! Indierna var måttligt förtjusta.

Anonymous said...

Jag fick faktiskt halla en indier tillbaka med vald efter att jag laddat ner Hey Hey Guy, borjat spisa den for fulla muggar och han forsokt byta till nagon slags sen 90-talsrock. Jag holl honom tillbaka med all min styrka alltmedan jag dansade glatt. (I andras ogon dansade vi en tryckare.) Till slut vann han, jag har inte min systers armstyrka.

Internal server error said...

"NågoT slags" heter det, V. Jag blir orolig, du börjar tappa svenskan. Kom hem!

Anonymous said...

Va? NagoT slags ... rock? Naaa, det later norskt. NagoN slags rock blir det ju.

E said...

Det är sant, det låter norskt. Men du säger ju inte en slag, det låter bara efterblivet. Eller hur?