Wednesday, December 19, 2007

Slouching

Idag på dn.se kan man rösta på årets stockholmare. En av kandidaterna är Carin Götblad. Åh, det är så lätt att mobba Carin Götblad! Det vill jag inte göra. Tvärtom vill jag stryka henne mjukt över kinden och säga: "Carin, du är bra". För det finns ingen, jag repeterar, ingen på denna jord som bär upp en uniform lika illa. Hon har en underbar förmåga att se utklädd ut. Utklädd och illa till mods över att utsättas för den obegripliga charad det offentliga livet utgör. Hon ser ju mer utklädd ut än Svullo gjorde i sina polissketcher, som oftast slutade med att han trillade i vattnet och simmade i land med ett jättefult bröstsim.

Götblad, med bland andra den något stiligare Anne Ramberg (fast kanske inte just på den här bilden).

6 comments:

salvada kant said...

utklädd är verkligen ordet. därför man gillar.

Moa said...

Alltså, tankehoppet från Carin Götblad till Svullo i poliskostym, simmandes? Det var nåt i hästväg!

E said...

Sal: Hon är en sorts installation över alltings slumpmässighet.

Moa: Jag tycker faktiskt inte att det var så långsökt. Skaffa dig ett riktigt tråkigt pappersvändarjobb i några månader så ska du se att tankehoppen blir både längre och nyckfullare!

Anonymous said...

Jaha, nu fick jag min fantasi bashad också, men som man bäddar får man ligga antar jag.

E said...

Neeej, det var inte så jag menade! Jag är jagsvag! Tar allt som ett angrepp! Slår först och frågar sen! Förlåt!

Moa said...

Ja, här angrips då inte. Jag tyckte att det var roligt.