Monday, January 14, 2008
Kerstin
Så fick jag dessutom nöjet att tala med Kerstin på Stockholmshems kundtjänst. Det är alltid henne jag får prata med när jag ringer för att antingen påpeka fel och brister i företagets organisation eller be att få en ny bokningskolv till tvättstugan. Kerstin har en röst som invaggar en i känslan av att inga problem är för små för att vara helt omöjliga att åtgärda. Hon skuldbelägger och klandrar, både implicit och explicit. Hade jag ingen mamma skulle Kerstin alltså räcka och bli över. Hennes favoritformulering när det kommer till mig är "har du slarvat bort den?". Hon säger det när jag ringer om kolven (saboterad av bostadsrättsföreningens lakejer), hemmanycklar (stulna av pundare) samt hyresavi (aldrig distribuerad till mig då jag värnar miljön och använder e-faktura). Jag möter alla hennes bittra sarkasmer med ett uppsluppet skratt. Dessvärre låter det aldrig särskilt uppsluppet, utan mer klagande och nervöst.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment