Friday, February 8, 2008

Inatt


var en märklig natt. Planeterna stod i dramatiska positioner och månen och molnen och jag vet inte vad. Jag kunde inte sova, så jag möblerade om. Jag har haft ett köksbord stående i hallen i flera månader sedan jag bytte ut det mot ett pyttelitet nattduksbord. På det får det plats en tallrik ostkaka, en kopp kaffe samt en skiva rostat vitt formbröd. Tidningen får man ha i knät. I knät får man även ha den andra skivan rostat vitt formbröd, om man inte har den i munnen. Jag monterade ihop det ihopfällda bordet och ställde det vid sängen. På bordet placerade jag en synth, en toarulle, en IKEA-lampa, ett inramat foto av en bortgången katt, samt en hattask och på hattasken en blomkruka. Jag är så fruktansvärt nöjd! Mitt hem är inte längre ett skabbigt och glest möblerat provisorium, utan ett riktigt (om än fortfarande ganska fult och smaklöst möblerat) hem.

I ommöbleringen ingick det också att flytta på en vitmålad vardagsrumsdörr som stått lutad mot en vägg. Dörren är orimligt tung, och varje gång jag över huvud taget rörde vid den slog jag den med kraft i väggen som skiljer mig från mina tristaste grannar. Det var inte meningen alls, och varenda gång måste jag släcka alla lampor och lägga mig i sängen och öva på saker att säga om de skulle ringa på dörren och vara arga och besvikna.

2 comments:

salvada kant said...

E, det här inlägget säger så mycket om din sexualnöd.
Ingen ska behöva ha det så, vet du.

Anonymous said...

Det ar ett valdigt prat om den dar hattasken pa era blogs. Men ingenstans star det att det ar MIN hattask som en gang var fylld av hundratals kassettband fran det tidiga nittiotalet. Nagra stulna fran muscierande karleksobjekt, andra inte. Vissa fyllda med en och samma ballad i en lang manisk tonarsfanatisk rad. Andra formade av nagra hastiga och tacksama tryck pa play+rec fran radion, man kan skonja mina uppspelta andhamtningar om man lyssnar pa vissa Scorpionsballader pa hog volym.

Nog om detta. Var radd om banden.