Thursday, February 28, 2008

Jag måste

förbereda mig inför ett lätt ångestframkallande möte imorgon. Det tänkte jag göra genom att noppa av en BZR-rock jag hittade slängd över en cykelram på Linnégatan för tre år sedan. Att noppa av en grå fiskbensmönstrad rock man fyndat på detta sätt gör man helst med en skäggtrimmer från Clas Ohlsson. Det är extremt tråkigt och inte alls så belönande man föreställer sig innan man sätter igång. Det tar helt enkelt alldeles för lång tid, och man hinner både en och två gånger innan man sett något som helst resultat tänka tanken: "Vad gör egentligen lite noppor? Det ser väl bara trevligt ut!".

Men nej, det ser inte trevligt ut. Så ikväll ska jag sitta mitt på vardagsrumsgolvet i skräddarställning och under tre tysta timmar arbeta mig igenom hela rocken tills den ser just så pristin ut som den rimligtvis borde gjort när den som glömde den över en cykelram köpte den hösten -03. Sedan ska jag när jag är klar hålla upp den mot ljuset från min risbollslampa en stund, och efter det gå ut och snabbt trycka ner den i sopnedkastet och gråta hårt ner i kudden halva natten.

No comments: