Monday, February 4, 2008

Jag jag jag jag jag jga

Känner mig så ofattbart sömnig. Och vet ni vad. Det kommer bara bli värre för var dag under veckan som följer. Jag sysslar nämligen med något som kallas heltidsarbete. Det är ett väldigt praktiskt sätt att med socialt accepterade medel gravt minska sin livskvalitet i en handvändning. Nästan ingenting är roligt, man är trött hela tiden och allt man säger låter trist och platt. Helgerna blir en fyrbåk i ett hav av tristess och dödsångest. Jag har lärt mig utnyttja dem väl. Och jag har hittat ett nytt användningsområde för mina gamla penslar.

4 comments:

hillevi said...

Ska printa ut det här och sätta på min anslagstavla. Bredvid Kjell Höglund.

Anonymous said...

JAG har en febertopp, JAG har ont i ländryggen, min hud tål inte beröring, varför JAG är näst intill naken. Heltidsarbete låter som en avlägsen och fantastisk framtid i mina öron. Min enda tröst är tanken på 100% akryl.

E said...

Du yrar! Du behöver hjälp!

Anonymous said...

A ja, men när ska vi ses?